Jak jsem přišel k fotce

Jak jsem přišel k fotce

K focení jsem tíhl už jako dítě. Doma jsme měli velké množství alb a fotek, a při jejichž procházení mě zarazilo, že na většině z nich není moje mamka. Zjistil jsem, že ona je většinou ta, která okamžiky zachycovala. Jako správné dítě jsem si dal za úkol, že bude mnohem víc fotografií, které zachycují i ji. Proto jsem vzal do rukou foťák, který jsme doma tehdy měli (analogovou kompaktní Minoltu) a pustil se do toho. Čas i doba šli dál a k nám domů přibyl jeden z prvních kompaktních digitálů, Canon PowerShot A50. Poté už šla výměna rychle, éra fotomobilů tomu hodně pomohla, ale díky ní se ztratilo to kouzlo fotografovaného okamžiku. S natáčením to bylo trošku složitější. "Handku" jsme doma neměli a natáčet s fotoaparáty to na přelomu tisíciletí moc nešlo. Jednou za čas se mi zadařilo si handku vyzkoušet, avšak nikdy to nebyl takový zážitek a pocit, jako při focení. Hand kamery mají pramálo společného s těmi filmovými, jednak kvůli jejich kresbě, ale hlavně pro jejich "plochý" výstup. Nikdy nedocílíte hloubky ostrosti, tedy odpíchnutí hlavního objektu od pozadí, jak to jde při focení nebo s filmovou kamerou. Natáčení mě tedy na první pohled nenadchlo tolik, jako fotografování.

No.. a jak jsem přišel k videu

No.. a jak jsem přišel k videu

Ve 20ti za mnu přišel kamarád a dal mi do ruky jejich domácí handcam (HC-V110) od Panasonicu, ať mu natočím streetové Video. Točit z ruky se s tím dalo, problém nastal po natočení. V jakém programu video sestříhat a upravit? Na řadu přišla Vega od Sony, protože hudbu jsem vždy stříhal v Sony Acid. Pro prvotinu nebyla špatnou volbou, ale do profesionality má Vega daleko. Bez znalosti obrazu, kompozice, technických parametrů a hlavně postprodukce, střihu a barvení (colorgrading), vzniklo první video. Ke zlepšování byla potřeba i znalost teorie, díky které jsem si uvědomil, že bez kloudného "stroje" to o moc lépe nepůjde. Jenže kloudný stroj stojí nemalé peníze, což je pro studenta nedosažitelné. Proto musela nastat změna softwaru. Díky používání PhotoShopu jsem vyzkoušel Adobe Premiere, se kterou jsem spokojený a používám ji do teď (přibyli mi k ní pluginy na barvení a úpravu videa, a také další program z balíku Adobe - AfterEffects). Bohužel, po dalším klipu jsem musel uznat, že bez nového stroje to nepůjde. Recenze a svět internetu mě přivedly k mé "alma mater" Sony, konkrétně k modelu A7s. U Sony jsem zůstal do teď. Vyměnil za jiný model, přikoupil "pár" objektivů a ve spolupráci s Adobe a DJI nedám na Sony dopustit.